عشق الهی

عشق یعنی زندگی را بندگی                  عشق یعنی بندگی آزادگی

عشق یعنی یک وضو و یک نماز                عشق یعنی یک عمر راز و نیاز

عشق یعنی شب نخفتن تا سحر              عشق یعنی سجده ها با چشم تر

عشق یعنی بهر معبود مردن                     عشق یعنی همچو شمعی سوختن

عشق یعنی بی قرار روی یار                     عشق یعنی آرمیدن در جوار

عشق یعنی تا ابد شیدا شدن                   عشق یعنی موج یک دریا شدن

عشقبازی کار هر شیاد نیست                   این شکار دام  هر صیاد نیست

عاشقی را قابلیت لازم است                      طالب حق را حقیقت لازم است

عشق از معشوق اول سر زند                     تا به عاشق جلوه دیگر زند

تا به حدی که برد هستی از او                     گر زند صد شورش و مستی از او

شاهد این مدعی خواهی اگر                      بر حسین و حالت او کن نظر

روز عاشورا در آن میدان عشق                    کرد رو را جانب سلطان عشق

بار الها این سرم این پیکرم                          این علمدار رشید این اکبرم

این سکینه این رقیه این رباب                       این عروس دست و پا در خون خضاب

این من و این ساریان این شعر دون                این تن عریان میان خاک وخون

این من و این ذکر یا رب یا ریم                       این من و این ناله های زینبم

پس خطاب آمد ز حق کی شاه عشق           ای حسین ای یکه تاز راه عشق

گر تو بر من عاشقی ای محترم                     پرده بر کش من به تو عاشق ترم

غم مخور که من خریدار تو آم                        مشتر ی بر جنس بازار تو آم

هر چه بودت داده ای در راه ما                       مرحبا صد مرحبا خود هم بیا

خود بیا که می کشم من ناز تو                      عرش و فرشم جمله پا انداز تو

لیک خود تنها نیا در بزم یار                            خود بیا و اصغرت را هم بیار

خوش بود در بزم یاران بلبلی                          خاصه در منقار او برگ گلی

خود تو بلبل گل علی اصغرت                           زودتر بشتاب سوی داورت

نظرات 9 + ارسال نظر
دوست پاییزی دوشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام
شعر واقعا زیبایییییییییی بود..باید سر در بیارم که این شعرا رو از کجا میاری؟؟ نکنه خودت میگی و خبر نداریم؟؟!!

سلام به عزیز خودم
ممنونم از لطفت عزیزم این شعرارو خدا برام جور می کنه و من خودم که شعر خیلی دوست دارم بنابراین اینهارو می ذارم تو وبلاگ.

دختری با نقاب پاره چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:42 ب.ظ http://www.divanetarinaghel.ir

سلام ....
آخ آخ دست رو دلم نذار. بلاخره یکی فهمید چمه.البته خودمم تا قبل از اینکه شما این مطلب و بگید نمی دونستم چرا اینقدر مغزم مشوشه و اینقدر پرت و پلا میگم ولی با اشاره ای که شما کردید به این نتیجه رسیدم همش به همون امتحان غولی که قراره بدم مربوطه . تو رو خدا واسم دعا کنید دیگه دارم همون یه ذره مغزم رو هم از دست میدم.
راستی شعری که نوشتید خیلی فوق العاده بود

سلام
امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق و سربلند باشی نازنین. در مورد شعر هم متشکرم

کلاغ سفید چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:46 ب.ظ http://kalagh-sefid.blogfa.com

ممنون از کامنتت

کلی خندیدم

واقعا شعر قشنگی بود

خواهش می کنم متشکرم از لطفت

آفتاب ایرانی پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:20 ق.ظ http://www.aftabirani.blogfa.com

سلام
ممنون از حضور گرمت در وبلاگم
وبلاگ زیبایی داری
من آپم درباره سوتی های گزارشگران فوتبال" منتظرتم بیایید

موفق و پیروز باشید

سلام
متشکرم از لطفت

مهناز پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:25 ب.ظ http://www.ziggy.blogsky.com/

سلام همسایه و دوست گل خودم. ....خوبی خانمی ؟/؟
خیلی قشنگ بود ..جدی می گم
خخخخخخخخخیییییلیییییییییییییییییییییی
خوشحالم که دوستی مثله تو دارم
با نهایت عشق و امید موفقیت برای تو دوست گلم
مهناز

سلام عزیزم
متشکرم از لطفت من هم همین طور من هم آرزوی سربلندیت را در تمام مراحل زندگی دارم سربلند و پایدار باشی عزیزم

هیچ تر هیچ جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:53 ب.ظ http://ebadat.blogsky.com/

سلام دوست عزیزم پاییز صحرا
توی شرایط خیلی سختی هستم . حتما برام دعا کن . همه چیز می تونه سراغم بیاد خشم . نفرت . غرور . ... دوست ندارم با این چیزها دلم پر بشه !
از اینکه بهم سر می زنی خیلی ممنونم .
امیدوارم همه نمراتت 100 باشه .

سلام دوست عزیزم
امیدوارم سربلند و پیروز از این امتحان الهی بیرون بیایی دلی که پر از عشق الهی است هر گز این خصلتهای بد در ان جایی ندارد سربلند و پیروز باشی

الهه جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:54 ب.ظ http://mynest.blogsky.com

سلام پاییز صحرا جونم
ممنونم از اینکه می آیی وبلاگم
خوشحالم که دوستایی به خوبی شماها دارم.
راستی شعرت خیلی قشنگ بود...یادم باشه تو دفترم یادداشت کنم تا همیشه داشته باشم و برای همه بخونم
ممنونم از انتخاب خوبت
موفق باشی دوست عزیزم.

سلام الهه عزیزم
خواهش می کنم من از داشتن دوستهایی مثل شماها خوشحالم ممنونم از لطفت موفق و سربلند باشی

فطرت شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.ftrat.persianblog.ir

عشق یعنی حسین
درسته
اما عاشق کیه...
عشق از معشوق اول سر زند تا به عاشق جلوه دیگر زند..
..................

عابد یکشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:24 ب.ظ http://negaheman.blogsky.com/

سلام
جز زیبایی ندیدم .
پیروز باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد